onsdag 11 februari 2009

Guldfiskar och Slickepinnar


Neej, nu detta går inte för sig.
Klockan är 01,36 och jag är inte det minsta trött. Skandal.
Inte för jag kommer få sova sådär överdrivet mycket ändå eftersom jag hostar som en jävla isbjörn i Saharaöknen.
Och let me tell you, att när man hostar så mycket att man till slut ligger och darrar av ren utmattning är INTE kul! Jag rekommenderar det inte. Inte om du inte är en ovän vill säga. Men jag har inte så värst många såna vill jag gärna tro.
Om det skulle te sig annorlunda får denna person/personer hemskt gärna säga till så jag vet.



Snart måste jag försöka mig på det där med att pressa in mig själv i en torktumlare för att se om jag behöver gå ner i vikt. För jag har en osviktande teori att: Kommer man i en torktumlare behöver man inte gå ner i vikt.





Jajemänsan, jag vet vad ni tänker "Åh om jag kunde vara lika groovy som Johanna" men si, det går inte förrän ni klämt in er i en torktumlare.

Dessutom tycker jag ni ska ta er en titt på denna helsköna sida med tips man kan göra hela året. Helt sjukt bra. http://www.365saker.se/

tisdag 10 februari 2009

Guldfiskar och Slickepinnar

Look.
Smile.
Move into me.
Touch.
Caress.
Play with my hair.
Guide.
Hand.
Clothes over my head.


Kiss.
Pull.
Tied.
Scream.
Take me all the way.
Move.
Slow.
Faster, and faster, I'll tell you so.


Lie.
Still.
Catch your breath.
Passion.
After.
The begining is the end.
Stop.
Go.



Taking time, wasting time.
I'm hopelessly, helplessly yours.

måndag 9 februari 2009

Guldfiskar och Slickepinnar

Jag har kommit fram till att jag egentligen är en riktigt elak person.
Inte elak så att jag säger taskiga saker till folk. Medvetet, men det händer att jag inte kan hålla glappkäften stängd, men jag menar så att jag är elak mot såna jag inte tycker ser bra ut.
Tvi fan att jag har gått och blivit en sån person. Det var ju inte ens så värst längesen jag var en sån jag skulle vara elak mot.
Skärpning, Johanna! No more!

I övrigt är jag ju snäll.. Aktig.. Right?

Men annars ska jag ju nu stänga ner allt annat (yeah, right) och klistra mina stackars ögon framför ams och hitta ett jobb jag egentligen inte vill ha men som jag måste skaffa ändå.
Weho!
________________________________

Nu ska jag på träning om ca 10 minuter men ville bara tala om att jag bakade jättegoda muffins. Som ni inte får smaka!
Eftersom jag är elak! Mohahaha!

söndag 8 februari 2009

Guldfiskar och Slickepinnar

Denna helg var en bra helg.
En Må-bra-helg helt enkelt då fredagen var social och väldigt... Pussig må jag säga.
Lördagen spenderades hela dagen med S& Co. Sen blev det bowling... Det var fan så kul trots att jag förlorade. Dock var detta föga oväntat. Men Svante kom fan inte så långt efter. Mohahaha!
Nae, ingen skadeglädje. Det är elakt.
Men jag är ändå inte så snäll så det spelar ingen roll.
Nytt och sjukt tevligt folk träffade man också. Gött!

Denna dag (söndag) spenderades med Pao och den alltid lika underhållande Wiklund. Hur tomt vore inte våra liv utan denna klippa? Men det var svårt att känna igen honom då han både gått ner i vikt och färgat håret. Så att känna igen honom från minst 20 meters håll bakifrån var inte så lätt som man kan tro ändå. Ntntnt.

torsdag 5 februari 2009

Guldfiskar och Slickepinnar

Yet another day goes by.
Och man har tacklat Arbetsförmedlingen med bravur om jag får säga det själv. Dock får man stå i farstun och vänta 15 minuter.
Det kommer massa folk och det är inte så värst svårt att lista ut vilka som är rökare och icke-rökare då de flesta som rökte stog utomhus och väntade i kylan bara för att få ett bloss eller två.
Tacka vet jag att man klarat sig undan det beroendet.

Nej, igår alltså var en sjuk dag.
Helt One of a kind!
Träffar upp Kattan efter att ha vart med S hela dagen och stressar hem för att hitta några roliga kläder till fotograferingen som hon bjöd med mig till kvällen innan. Kul kul I tell you. Stressar, måste ju hinna fixa håret också. Allt som allt har vi 20 minuter på oss att välja kläder och fixa håret. Eventuellt kanske lite smycken också så det inte ser så tomt ut.
Hon klädde om och jag också, men ångrade genast mitt klädval. Dock hade jag inte tid att byta för klockan tickade.
Blir klara en kvart innan utsatt tid vi ska vara där, springer till bilen (faktiskt) åker lagom lagligt(!?) genom stan.
Vi klarar oss! På minuten faktiskt, najs.
Går in och blir sminkade proffessionellt (givetvis gratis) och sätter igång med fotandet.
Lite sådär halvläskigt må jag säga. Men ändå riiktigt kul!
Står och löjlar oss. Stackars fotograf. Men utgången på fotona var ändå helt okej sen. På ett ungefär.

Allt jag behöver göra nu är att pilla lite på några bilder så blir de riktigt bra sen.





Efter allt detta blev det Mcd. En varsin meny + en happy meal lyckades vi sänka på mindre än 20 kalla minuter! Stolta.


Sen blev det kaos. Härligt. Blir aldrig tråkigt med Darling min.

tisdag 3 februari 2009

Guldfiskar och Slickepinnar

Snart ska jag iväg på träningen. Sen får vi se om jag ska dra mig någonannanstans efter det.
Men det märker vi då. Hur sent det blir liksom. Fast tiden har ju knappast hindrat mig förut. Men kylan kanske kan ta tag i att lösa problemet.
Nae, nu ska jag ändra lite i mp3n sen ska jag dra mig.
Toodles.

måndag 2 februari 2009

Guldfiskar och Slickepinnar

It takes no time to fall in love
but it takes you years to know what love is
and it takes some fears to make you trust
it takes those tears to make it rust
it takes the dust to have it polished

It takes some silence to make sound
and it takes a loss before you found it
and it takes a road to go nowhere
it takes a toll to make you care
it takes a hole to make a mountain

Life is wonderful.