fredag 1 februari 2013

Love thyself with rainbows

Är det inte så man ska göra?
Eller liksom, älska sig själv? Med regnbågar vet jag la inte. Men det är en ganska hyfsad touch skulle jag vilja påstå. Regnbågar alltså.

Nu undrar man säkert, varför regnbågar?
- Därför att jag har sminkat mig och det ska vara inspirerat av regnbågen... Så himla ovanligt va ;)

Om man skulle youtuba på rainbows skulle det troligen komma upp massvis med smink tutorials om hur man gör en regnbågs-sminkning.

Många gör många gånger bättre än mig, det lovar jag.
Fast det har ni säkert redan räknat ut skulle jag tro.

Max, den ena katten är otroligt sällskapssjuk och ville tydligen vara med på ett hörn.
Inte mig emot. Han ligger faktiskt i mitt knä nu och ser på när jag skriver. 

Ja, jag var tvungen. Hur skulle jag kunna lägga upp bilder med gott
samvete utan att göra en sån här min på mins en bild?

För att minska antalet bilder för er. Göra det lätt för mig också.
Mobbas inte för ögonbrynen dock.. När jag insett mitt misstag att de såg
försatans gräsliga ut så var det försent.



Det skulle vara himla kul att göra en sån där sminkvideo och lägga ut på youtube, men jag skulle troligen bli lite halvmobbad och folk skulle tycka att jag bara vill ha uppmärksamhet.
Well.. duuh, jag hänger på World wide web och skriver så hela världen kan se.. Inte för att alla förstår svenska..
Men.. Någonting är det ju som gör att jag skriver här och inte i en vanlig dagbok. Tror ni inte?

OM det skulle vara någon som bryr sig om vad som ploppar upp här, vad skulle ni helst vilja se? 
För förr var det ju bara massa festinlägg hela tiden.. Höhö. 

tisdag 29 januari 2013

Ansiktsmask

Vill du veta en ganska så himla bra hemmagjord ansiktsmask?

Well, look no longer! För här är en som hjälper ganska så bra mot acne och finnar. (Jag har aldrig fattat skillnaden så bäst jag säger både- och.)

Den är väldigt simpel och det första du behöver är honung, flytande eller i burk spelar ingen roll.
För visst visste ni att honung är antibakteriellt?
Det är därför det är så bra att dricka det i varmt vatten med citron, som också är antibakteriellt.

Anywho, off topic.

Det andra du kommer behöva är kanel, så om du inte gillar kanel eller är allergisk är detta såklart inget för dig. Men kanel har sjukt mycket antioxidanter och är bra för kroppen för den sakens skull.

Vill du ha en mask med bara honung, utan kanel kan du lägga på bara honung, och låt det vara kvar en timme och skölj sen med ljummet vatten.

Så, du blandar ihop ca 1 ½-2 matskedar honung med 1 tesked kanel, blanda ordentligt i något värmetåligt.Sen ställer du in det i micron i max 10 sekunder på normalvärme. (650 watt)
När det är klart och blandat ser det lite ut som smält choklad.


Sen ska du, gärna med en pensel eller nåt, eller en sked kanske, ha på det på ansiktet. Men akta så du inte bränner dig! Testa lite på handleden först så att det inte är för varmt!

Låt blandningen sitta kvar i ansiktet mellan 5-10 minuter och skölj sen av med ljummet vatten.
Om du vill kan du skrubba lätt i ansiktet innan du sköljer för en snabb peeling också. Testa lite på läpparna också för en läppskrubb, så får du lena och kyssvänliga läppar sen. ;)

Vid detta laget har du säkert märkt att ansiktet är knallrött och det kanske pirrade i ansiktet medan du hade på masken?
Det är ingen fara, det röda försvinner på någon timme och pirrandet är kanelen som orsakar. 

Glöm inte att smörja in ansiktet efteråt så håller det sin mjukhet.

OM någon skulle undra något, så fråga bara!

torsdag 17 januari 2013

wow

Skola på nytt. Har la hållt på i nästan två veckor nu.
Jag gillar vår grupp verkligen. Alla är trevliga mot varandra. dock kanske den, än så länge, enda mannen känner sig lite ensam för han sitter jämt för sig själv. Men men, det är hans val.
Och jag kan absolut inte påstå att jag älskar alla i gruppen för en del verkar vara... Inte helt med på noterna hela tiden. Det är inte jag heller självfallet. Men mer än dem.

Anywho. Det är nytt år igen. Fan. Så jäkla återkommande det nya året. Och varje år har man något nytt man  lovat sig själv som man inte kommer hålla.

Fast jag har ju faktiskt slutat röka, och har inte fuskat. Det är som innan, att jag röker när jag dricker bara.
Det var mycket lättare än jag trodde det skulle vara att sluta. Märkligt att jag behövde ett helt nytt år för att göra det. Dock är det viktigaste att jag slutat. Känner jag. Men vad vet jag. Kan ju ha fel.

Och så fort jag är helt frisk, för jag har vart sjuk i alldeles för länge nu, så ska jag och bror träna. Jag längtar verkligen verkligen till det. Komma igång och bli fit igen.
Iallafall är det tanken. Främst forma om kroppen, behöver inte ens gå ner i vikt, bara jag får göra om min kropp lite. Liksom.. fastare delar så att säga.

Egentligen borde jag plugga in de olika skaldjursgrupperna nu. Men det kan vänta en stund till. Jag kan väl inte råför att datorerna på skolan är lite halvtaskiga och inte sparar när jag säger till den att göra det.
Ej OK.


söndag 9 december 2012

Söndag

Jag ville bara påminna mig själv om att jag är bra.
Jag känner bara en enda som brukar säga det till mig. Och med tanke på hur jag mått senaste året så förtjänar jag att säga det till mig själv.
Så, för att inte halka helt så ville jag bara påminna mig själv om att jag är bra.
Jag är på väg tillbaka till mig själv.
Sakta, sakta.

lördag 13 oktober 2012

Party on

Heey!

Lördag då.
Väntar på Emma så vi kan gå till systemet och anförskaffa lite dricka till henne så kan jag dessutom skaffa strumpbyxor. För det känns jäkligt onödigt att frysa för att vara lite extrafin.
Fast.. Vi vet ju alla att man känner sig lite snyggare i strumpisar. Döljer de små skavanker som finns åpå benen. Helt awesome. Jag gillar strumpbyxor!

Och testa smink jag har på nya sätt. Vilket jag vill ikväll. Så fort jag vet vilka kläder jag ska ha.
Men det är sjukt vilken skillnad det blir med VS utan smink.
Typ såhär:

Galet vilken falsk marknadsföring man ger det stackars pojkarna.

Fast efter ett par år i matchen.. Borde de inte veta vad de ger sig in i vad gäller sminkade tjejer?
Inte för att jag är så värst med i matchen jag.. Men överlag tänkte jag mer på.

En annan har inte lekt på långt över ett år.
Det gör inte så mycket.
Man saknar det inte så himla mycket faktiskt.
Det är så överdrivet det där med att göra nåt med en ny kille hela tiden.
Nej. Inget för mig.

Now, let's get downtown and then pretty up for the party.

Ciao!

onsdag 19 september 2012

Friggin onsdag

Ville bara dela med mig av vad jag gör ikväll eftersom jag inte har något bättre för mig, vilket klart och tydligt framgår från detta inlägg.

Skolan går framåt, det är störande jobbigt ibland, men inte så himla svårt som jag trodde det skulle vara.
Och ni anar inte hur skönt det är.
Även om det skulle vara fett nice med ett helgjobb.
Vet ni något, så hojta!

Notera nedan vad kul jag har ikväll.
Men även om jag bara hänger hemma så har jag kommit på vad jag ska göra för Halloween utklädnad åtminstone!
Notera min supersöta scarf jag har i håret!


Supertrött

Superduperuttråkad

Hej! Jag leker modell. Woho!

That's all, folks!
Sorry att jag inte har något roligare att säga!

söndag 26 augusti 2012

Söndag

Det var visst en hel månad sen jag skrev.
Där ser man.
Jag tror att jag har glömt bort skiten bara med allt som har vart runt mig.

Såhär har senaste tiden sett ut:

Jobbat så mycket jag kunnat om helgerna.
Augustifesten. (Kalle Baah, musikfyrverkeri och marknad, fuck yeah)
Festat. My god vad jag har festat...
Slutat jobbet, den 18e augusti.
Börjat skolan.

Ska till Oslo och hälsa på min käraste vän nästa helg också!
Jag ser verkligen verkligen fram emot det.
Utgång, tjejsnack, tjockisjag, och allt.
Jag börjar redan planera hur jag ska ha naglarna.. Vad jag ska hitta på för kul med dem..

Vi kan ju göra som jag har just nu. Ett jättefins rosa/lila lack från Essie där pek- och ringfinger är målade med matt överlack så det ser ut som sammet.


Jag köpte färgen igår, och en röd.. Men jag är totalt nerförälskad i den här. 
Nu kanske man inte direkt ser att det är matt färg på naglarna, men det är det iallafall. 

Och alltså.. Jag är så himla tjock för jag har inte gjort annat än ätit idag känns det som. 
Började dagen med en sån där fruktshake från typ.. Allévo tror jag.
Sen går jag på en promenad runt Strömmen (och lite ganska mycket till), och herrejosses vad det var varmt! Jag ville egentligen helst inte visa mig ute när jag visste att jag var sådär gräsligt röd i ansiktet som jag vet att jag blir vid ansträngning. 
Jag gick ju faktiskt relativt snabbt.

Drog i mig matrester från igår.
Och efter dess har jag ätit massor med godis och kakor..
Det är min söndagskost. 

Fantastiskt nyttigt och näringsgivande, eller hur. ;)

Hur som helst ska jag fixa något litet nu, någon riktig föda. Awesome! 

Jag avslutar därmed detta fullständigt osammanhängande inlägget med en bild. 

Tar en när från midsommar när vi hängde på Smultronstället med pappa, cecilia, Eric och resten av syskonen. 
Bara för att jag vill ha riktig sommar lite till.