torsdag 29 januari 2009

Guldfiskar och Slickepinnar

Inget jag gör kan laga detta. Inte på långa vägar. Eller ens om man skulle gå runt hela jorden i flipflops.
Allt jag kan göra just nu är bara att säga Förlåt och hoppas på förlåtelse en dag.

tisdag 27 januari 2009

Guldfiskar och Slickepinnar

Fifan så jävla nerskitet.
Efter att ha betalat allt jag behöver betala, (mamma, räkning, räkning, telefonkort,busskort) så har jag nu 250 kr kvar att leva på under februari. Och resterande januari. Härligt med tanke på att man ska kosa iväg till Flen på en stor 20-års fest 20 februari också. Och bara det kommer kosta minst 300 spänn. GÖTT!
Ge mig ett jävlans jobb!
Och det enda jag hör från mamma angående det: "Har du ringt Team Sportia än?"
- Nej jag har inte ringt jävla Team Sportia än för de anställer inte för tillfället för alla handelselevsjävlar tar alla platser!

Ne. Jag ska tamejfan söka jobb nere i Götet nu.

Hej hej.

lördag 24 januari 2009

Guldfiskar och Slickepinnar

Fredagen var en bra fredag.
Lite halvseg först, men det artade sig till låtbyten, samtal, igenkännanden, nya kontakter, alkohol och massa lekar.
En och annan blick och ett och annat nummer utbyttes. Härligt.

Sen att man spenderade nästan halva kvällen i telefon med en viss person som gnällde om att det är farligt ute om natten trots kylan. Lite gulligt nästan.

I början av kvällen, direkt när jag var färdig sminkad kände jag mig oövervinnlig, reflection perfection liksom. Sen kom man ut i blåsten. POFF! Så var det perfekta håret förstört.
Sen kom man till festen, och jag som la det perfekta läppstiftet började dricka. POFF! Där försvann det. Fan.. Men, i slutet av kvällen såg jag ut som hej kom och hjälp.

Nåt i den här stilen

Idag är det tråkigt. Sitter och väntar ut tiden. Pao har fan rätt, "du är så tråkig på lördagar!" och det är illa! Usch på mig! Skärpning!

onsdag 21 januari 2009

Guldfiskar och Slickepinnar

Jag behöver en snyggare blogg. Kan ingen hjälpa mig med det eller? Jag är så himla okreativ och har ändå inte massa fancy program som man kan greja med bilder i förutom paint. Och let's face it, hur långt kommer man med det om man är tråkig?
Nae, jag ska om cirkus 45 minuter åka in till stan och sola och bli ytterligare en nyans längre ifrån dödsblek så jag inte ser ut som en vampyr när jag sover. Sedan ska jag vara duktig och träna core 45 minuter så man kommer ännu ett steg närmare medias ideal av skönhet.
Efter det blir det att socialisera sig lite till. Gött som tusan.
Undrar om det är kallt ute så man tvingas klä på sig massa... Jag vill ha sommar nu för om det ska vara "vinter" ska det banne mig finnas snö också! Annars får det va. Dessutom har allt roligt redan vart. Jul och nyår alltså, för de som inte fattade det.
Så, give me en hjälpande hand angående min layout på bloggen och lite sommar, så får du vadhelst du önskar. Som jag är i stånd att ge vill säga.

tisdag 20 januari 2009

Guldfiskar och Slickepinnar

Förr, när lyx var socker och choklad
Förr, när lycka var att få en välsignelse av prästen
Förr, när man hade stora baler i stora vackra klänningar
Förr, när man drömde om att bli räddad av en riddare på skinande rustning


Förr, när man blev bränd på bål för man tänkte annorlunda
Förr, när man hällde ut smutsvattnet på gatan
Förr, när man högg av händerna på snattare
Förr, när riddarna i skinande rustning våldtog kvinnor och barn vid plundringståg


lördag 17 januari 2009

Guldfiskar och Slickepinnar




Twist and turning into something cheap...



Förvirring är ett användbart ord just nu. Dock vet jag inte om jag tycker så illa om situationen som det verkar. Allt jag behöver göra är ju... Eller ja, "allt och allt", det är nog inte så bara tror jag väl. Jobba bort det. Ta tjuren vid hornen och ta emot smällarna.

Gårdagens äventyr var väl ändå rätt okej ändå. Först irrade man runt lite i Navestad med Kelly efter att ha köpt en underligt dyr kortlek som kvällsunderhålling. Senare var det ju så att man satt i bussen. Med en moonande Denka i Söder tull. Vackert vackert. Lite spännande om inte annat. Men jag ska aldrig mer luta huvudet mot ett av de bakre fönstrena i någon buss. Ever. Vänster sida.
Väl inne på Hugo träffade man andra små troll som man senare körde Singstar med. Och vann. Mycket. Men som den goda själ jag är lät jag dem vinna en gång.

Lämnade Hugo ganska tidigt runt 1,30 nånstans och gick till McD, köpte en jävla 63 kronors meny, och åt inte ens upp den! Men det är lugnt. Den gick till välgörenhet. Kelly och Denka.

Sen bar det av till att soova. Underbart. Om man hade somnat direkt också. *Pik pik* Men jag klagar inte sådär överdrivet mycket.
Kelly och Hanna




En Hanna en Stenman och en Wiklund.

torsdag 15 januari 2009

Guldfiskar och Slickepinnar

Smärta. Jo, men det är en slags aj aj-skön smärta. Också kallad träningsvärk.
Idag har man solat med syster sin efter att ha vart en liten stund på Haga, jo, jag hade inget att göra. Så vad gör en 10 minuters tripp till Haga för skada?
Kom hem för typ 20 minuter sen och ska åka om cirkus 40 minuter igen. Jag måste hinna äta också.
Snart äre Feel the burn dags igen. Underbart. Sen blir det massagesängen så kanske lite av stelheten löses upp. Förhoppningsvis.

You make me smile, if only for a while.