måndag 28 februari 2011

trollmonster

idag är jag ett trollmonster
ett sådant med halsont tack vare att Graflunds har någon läcka på något rör någonstans så att våra element inte fungerar.
så trollmonstret sitter här lite förnöjt och sörplar té. det hjälper faktiskt.
och musli. det äter jag också. omnomnom.

japp japp. ett av mina intressantare inlägg. det märker jag.

lördag 26 februari 2011

kryssning

idag blire kryssning!
men pluttepao. och massa annat roligt folk!
jag har fan gått som på nålar länge nu. Det är inte kul att vänta. jag är fruktansvärt dålig på det.
Så nu, medan jag väntar (!?) på att mitt nya fina nagellack ska torka på klorna så hänger jag här.
för det är ju ganska allmänt känt att det är korkat som fan att lägga lacket precis innan man ska göra nåt. Då blir det bara usch och pannkaka på det.

Men det är lugnt, jag ska inte göra nåt dumt hade jag tänkt.

torsdag 24 februari 2011

..

Whew, vad jag är nördig.
Inte på det där spela-tv-spel-dag-ut-och-dag-in-sättet. och inte wow, cs eller minecraft heller.
inget sånt.
nono. Utan jag är nörd på anime.
There, I said it!
nu vet hela världen (eller de som behagar läsa detta dammkorn till blogg i world wide web) att jag är anime nörd.
Booyah!
bleach, naruto, elfen lies, tegami bachi osv osv.
Jag vet däremot inte varför jag finner det så bra.
jag har funderat på det många gånger. varför jag är sån geek på detta.
ingen förklaring alls på detta fenomen.

Aja. nog tänkt på det. klockan är mormor och jag ska sova.
Eller, nåja, jag kommer väl läsa lite också. Men sen ska jag sova!

godnatt!

söndag 20 februari 2011

Torra knogar

får man av att tvätta händerna ideligen för det känns som om de oavbrutet är smutsiga när man leker servitris.
så pass torra att de spricker och börjar blöda. inte okej.
men jag har haft kul ikväll. och det är väl huvudsaken va?
och dessutom avslutades kvällen med en liten pratstund med herr söderköping. himla trevligt i tell you.
notera att jag inte orkar med några versaler idag. för jag är egentligen helt utpumpad och trött.
så jag ska gå och lägga mig om några minuter.
imorn så får jag ju faktiskt besök. så då måste man vara pigg.
och städa klart.

godnatt!

lördag 19 februari 2011

Tanten..

jag har minsann gått och blivit tant!
Klockan är bara lite efter 12 och jag känner mig redo att sova. En fredag!
Fast det kanske kommer av att bara jobba 13,30-22 mån-to och sen på fredag jobba 8-17.
Och sen att man har miiinst 8 olika saker man måste göra innan jobbet för man inte hinner göra det på kvällen. Inte heller hinner man sova så mycket som man vill.
Så detta borde bli en utvilningshelg.
Men icke. För jag ska imorn göra fina Marre en tjänst och servera på hennes studentsittning.
Jag känner mig lite som ett helgon. Japp. Det gör jag. Jag är ett helgon. Wicked!

Men söndag är fortfarande lite luddig. Men jag tror jag har planer. Men som sagt. Luddig.

Under tiden som jag sitter och gnäller på detta ointressanta inlägg så lyssnar jag på Laleh. Älskar hennes röst. Den är lugn liksom. Inget tillgjord alls.
Önskar jag hade den rösten.

Oavsett så ska jag snart sova.

Förresten, uppspeltheten jag kände för filmen är nu borta. Nu är jag sur istället.
Nice work.

tisdag 15 februari 2011

Reklam

Är troligen något av det jobbigaste som finns.
Numera blir det ju reklam ungefär var 10e minut. Stört jobbigt!
Jag blir lika arg och irriterad varenda gång! PLUS att den där jävla MAX-reklamen kommer på varje reklamstund. så man dör lite inombords för man inte får käka där.
En anledning att skaffa körkort skulle fan vara så man kan spontanåka till Max och käka nåt.
Eller ta hem cykeln, vänta till sommaren och tvinga med någon och cykla dit och äta. Det är mycket nyttigare. Och miljövänligare.
Fett coolt. Ta drive-in på Daisy Mae liksom.

Jag saknar henne... Vill ha lite varmare så man kan köra henne till- och från jobbet. Slippa gå överallt.

Ett bra program som fler borde kolla på är baske mig Criminal Minds. Och NCIS.
Dock med alla reklamer.
För jag är för lat för att ladda ner.
Dessutom kan jag inte få ner i mer än 25 Kb/s. aldrig. det går inte att ändra.
En datamänniska får gärna hjälpa mig ändra det. Om denna vill.
Snälla?

Aja. Nuuu ska jag nog fasiken lägga mig. Och typ... Göra inget. Sova tills solen väcker mig av att den lyser in rakt i mitt ansikte.
Asnajs.

fredag 11 februari 2011

Usch

Det där vill jag aldrig uppleva igen.
Sorgen. Smärtan.
Ekandet från pappas sorgsna röst när han säger "hej då, mamma" en sista gång.
Aldrig.
Vill aldrig känna hur hjärtat vill fly till ett ställe där sorgsenhet inte finns.
Vill aldrig komma på mig själv med att tänka hur jag fortfarande kan stå på benen
med tanke på hur mycket jag darrar när jag går fram och ska lägga en vacker ros på hennes kista. Hur jag ska stå där och säga "farväl".