Jag vill ha ett husdjur.
Fast det går inte, jag vet. Det är mest på grund av Danne. (Grraaawl!)
Och tro mig, jag har gnällt på honom om det. Fast han är ju faktiskt allergisk.. Så det är en ganska godtagbar anledning.
Ville bara säga det.
Jag är husdjurslös, killelös och pengalös nu innan lön. Fast bara pengalös-grejen. det andra lär hålla i sig.
tisdag 15 mars 2011
måndag 14 mars 2011
Måndag, glorious måndag.
Det är måndag..
Älskar vi inte måndagar som dessutom innebär att man börjar klockan 8 på morgonen, men det blir som så att man kommer 2 timmar försent för man försovit sig.
Det börjar bra..
Hur som helst.
Helgen var kanon. I lördags var jag hos pallelina med sistah.
Vi hamnade på cromwell för ovanlighetensskull (?)
Och damn vad jag kände mig snygg med min gröna outfit (ohyess, I goes amäääricään on you), lockade hår och det något asbra sminket.
Gillar att känna mig sådär. Så det var egentligen lite synd att det slösades på CW där vi alltid hamnar.
Men det gör inte, för det är fortfarande roligt.
Typ iallafall.
Marre är i övrigt en fantastisk fotograf ;D
Älskar vi inte måndagar som dessutom innebär att man börjar klockan 8 på morgonen, men det blir som så att man kommer 2 timmar försent för man försovit sig.
Det börjar bra..
Hur som helst.
Helgen var kanon. I lördags var jag hos pallelina med sistah.
Vi hamnade på cromwell för ovanlighetensskull (?)
Och damn vad jag kände mig snygg med min gröna outfit (ohyess, I goes amäääricään on you), lockade hår och det något asbra sminket.
Gillar att känna mig sådär. Så det var egentligen lite synd att det slösades på CW där vi alltid hamnar.
Men det gör inte, för det är fortfarande roligt.
Typ iallafall.
Marre är i övrigt en fantastisk fotograf ;D
fredag 11 mars 2011
-.-
När jag har tråkigt ibland så läser jag intressanta bloggar. Åtminstone tycker jag de är intressanta. Som den här bloggen som handlar om att folk skickar in hemligheter om sig själva helt anonymt bara för att få lufta dem lite.
Jag älskar konceptet och de ändlösa hemligheterna som avslöjar lycka, sorg, ilska, skam, ja, allt möjligt! Det finns allt där.
Man blir liksom inspirerad om man mår dåligt. Glad och upplyft.
Läs den!
Jag älskar konceptet och de ändlösa hemligheterna som avslöjar lycka, sorg, ilska, skam, ja, allt möjligt! Det finns allt där.
Man blir liksom inspirerad om man mår dåligt. Glad och upplyft.
Läs den!
onsdag 9 mars 2011
Ever had that feeling?
Av att när man upplevt något roligt och man vill dela med sig av det med världen, och sen går man och tänker på det. Och kommer på en kanonbra, lite vitsig och fyndig formulering på hur man ska få ner det i bokstäver så det låter intressant och roligt.
Liksom gått hem och kommit på den perfekta meningen av beskrivningen av upplevelsen.
Sen, när du är hemma och ska få ner skiten, så har du bara små fragment kvar från den ursprungliga perfekta meningen. Och det som skrivs blir inte ens hälften så roligt som du tänkt dig.
Det blir helt enkelt inte bra.
Det var troligen för det var så långt hem innan du fick ner det på papper.
Det tror jag.
Så då skriver man på det gamla tråkiga sätter som är alltför invant och inetsat i hjärnbalken för att ändras.
Damn that long walk home!
Anyways, jag har tråkigt. Kolla vad bra jag skulle passa i blå ögon!
Liksom gått hem och kommit på den perfekta meningen av beskrivningen av upplevelsen.
Sen, när du är hemma och ska få ner skiten, så har du bara små fragment kvar från den ursprungliga perfekta meningen. Och det som skrivs blir inte ens hälften så roligt som du tänkt dig.
Det blir helt enkelt inte bra.
Det var troligen för det var så långt hem innan du fick ner det på papper.
Det tror jag.
Så då skriver man på det gamla tråkiga sätter som är alltför invant och inetsat i hjärnbalken för att ändras.
Damn that long walk home!
Anyways, jag har tråkigt. Kolla vad bra jag skulle passa i blå ögon!
fredag 4 mars 2011
Det är fredag
Idag händer det grejer minsann! Jag ska bli brunett. Inte mörkt, nej nej. Utan ljusbrunt. Jag kom fram till att det skulle bli otroligt jobbigt att försöka få fram en jämn blond färg utan att se ut som en cirkusattraktion först.
Så bestämde mig för att färga någon varm brun färg med slingor.
That'll work, right?
Jag får ta en bild sen när det är klart och visa, it's gonna be a blääst!
Wohohoo också!
Nästa vecka, om jag har tur och får bort mitt lördagspass, så kanske jag ska åka till Norway och träffa min kära moster som fyller 27! ;)
Det skulle vara jättekul om jag hittade en vänlig själ som ville göra mig den tjänsten verkligen.
Och jag känner mig som världens äckligaste person. Luggen står rakt upp för den blev missbildad redan från början när jag duschade, jag sitter som en luffare mot en smutsig tegelvägg någonstans i ett skrymsle, mina läppar är torra som fnöske.
Det enda bra jag kan komma på det är att min hy är nästan okej efter en vecka utan smink.
Nae, nu ska jag hoppa in i duschen, pallra mitt dallrande fläsk till HC och handla lite nödvändigheter.
Sen ska jag dallra lite till, hem till Emma för en kväll med fredagsmys och seriös slappning.
Så bestämde mig för att färga någon varm brun färg med slingor.
That'll work, right?
Jag får ta en bild sen när det är klart och visa, it's gonna be a blääst!
Wohohoo också!
Nästa vecka, om jag har tur och får bort mitt lördagspass, så kanske jag ska åka till Norway och träffa min kära moster som fyller 27! ;)
Det skulle vara jättekul om jag hittade en vänlig själ som ville göra mig den tjänsten verkligen.
Och jag känner mig som världens äckligaste person. Luggen står rakt upp för den blev missbildad redan från början när jag duschade, jag sitter som en luffare mot en smutsig tegelvägg någonstans i ett skrymsle, mina läppar är torra som fnöske.
Det enda bra jag kan komma på det är att min hy är nästan okej efter en vecka utan smink.
Nae, nu ska jag hoppa in i duschen, pallra mitt dallrande fläsk till HC och handla lite nödvändigheter.
Sen ska jag dallra lite till, hem till Emma för en kväll med fredagsmys och seriös slappning.
tisdag 1 mars 2011
Rubrik!
Jag är så stört sugen på att bli blond igen.
När jag har blivit helt frisk igen ska jag besöka innerstaden och införskaffa mig sån dära färg.
fast just nu går jag ingenstans. Bara att traska runt i lägenheten gör att min hals ondar. och på det så sjunger jag av ren tristess med min trasiga röst. Jag har diskat och slängt in en maskin tvätt.
ajustja, Danne kom hem igår. Helt överraskande. Sen gick han igen 5 minuter efter... Och kom inte hem förrän jättesent.
Sen stack han igen innan jag gått upp imorse.
Jag ska minsann ta mig ett snack med pojken och se ifall han är gramse på mig tror jag.
Alltså, jag tror att jag tappat stinget lite med att blogga! Jag måste skärpa till mig och flumma upp igen. Jag menar, det är ju roligare att läsa en lite halvflum blogg än en som är dödsallvarlig.. tycker jag iallafall.
När jag har blivit helt frisk igen ska jag besöka innerstaden och införskaffa mig sån dära färg.
fast just nu går jag ingenstans. Bara att traska runt i lägenheten gör att min hals ondar. och på det så sjunger jag av ren tristess med min trasiga röst. Jag har diskat och slängt in en maskin tvätt.
ajustja, Danne kom hem igår. Helt överraskande. Sen gick han igen 5 minuter efter... Och kom inte hem förrän jättesent.
Sen stack han igen innan jag gått upp imorse.
Jag ska minsann ta mig ett snack med pojken och se ifall han är gramse på mig tror jag.
Alltså, jag tror att jag tappat stinget lite med att blogga! Jag måste skärpa till mig och flumma upp igen. Jag menar, det är ju roligare att läsa en lite halvflum blogg än en som är dödsallvarlig.. tycker jag iallafall.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)