onsdag 7 augusti 2013

Augusti

Woah! Det har redan gått 2,5 månad sen jag skrev sist!
Mycket har hänt, och mycket kommer förbli osagt här.

Men kortfattat då?

Jag har haft praktik i skolan på Tjocka Kocken, det var svinkul och verkligen någonstans jag vill jobba och rekommenderar det till er som råkar bo i Norrköping.

Efter det hade vi skola en vecka för att sen kila på sommarlov i 5 veckor. Och det var Så. Himla. Skönt!
Sån lång semester har jag inte haft på 3 år ungefär, så det var fantastiskt.
Vad gjorde jag på sommarlovet undrar man då?
Jo, ni ska veta att jag nästan aldrig var hemma, fast ändå gjorde jag inget sådär supervärt att nämna.
Det var mest chill, sol, dricka, softa, hänga och pyttelite bad.

Jag har skaffat hund. Finaste lilla Nico man kan tänka sig. Han är så fäjn!

 Jag har bra många fler bilder men känns som det
kan bli lite för mycket.




Hmm..
Vad fasiken har hänt mer då?
Jo, well, jag har ju såklart börjat skolan igen nu, men det är mest
hemstudier som gäller eftersom lärarna inte har tid för oss.
I can live with that!

Allt som allt är mitt liv relativt bra.
Det enda jag saknar är ett jobb, men vill helst att det ska trilla ner i knät på mig. Det tycks de alltid göra..
Men ska väl kanske börja söka aktivt också.
Hojta om ni vet ströjobb, extrajobb eller deltidsjobb i Norrköping eller Söderköping :D

torsdag 23 maj 2013

Torsdag

Jag skäms för att säga det.
Mitt hjärta är ditt att förstöra.

torsdag 18 april 2013

April

Nu, som vanligt, var det ett tag sen jag skrev något. Men inspirationen har liksom inte funnits där.
Inte nu heller direkt, men tänkte att jag kanske kunde skriva något och se om folk fortfarande läser.

Mitt hem är en krigszon.

Man kom tydligen på att mitt badrum måste göras om så då måste vi riva skiten och göra om på nytt.
Hela hallen lider.
Egentligen hela lägenheten eftersom det går papper på golvet genom allt.

Hallen och den gamla väggen och dörren till  badrummet.
Det som ursprungligen var mitt badrum.


Kökjävel


Vardagssrum. Ny dörr till badrummet ska jag få . Uppenbarligen en svinbra idé.

Jag trivs inte så himla bra hemma för tillfället.
Skönt att åka iväg imorn, även om jag bara är borta lite granna. Ännu skönare att mamma tar katterna ett tag också, så slipper jag tänka på dem.
Undrar om hantverkaren skulle bli skitsur om jag typ.. Försökte göra allt själv? 

lördag 16 mars 2013

Guldet blev till sand

Åh vad det är kallt ute!

Det känns värdelöst att vänta på spårvagnen alldeles för länge i -11 grader celsius. Satans väder.
Ja. Jag tänker klaga på det. Alla andra gör det, så varför inte jag?

Jag gjorde till och med någon slags "vårsmink" idag för att jag är trött på vinter nu.

Milo ville också vara med på några hörn när jag tog ungefär trettioelva bilder på det.




Min stiliga <3 td="">

Lägg till ett krystat leende !





Ja, katten hänger upp och ner.
Sen blev det träning, lite bodyattack med Dessie. Och dude, var det jobbigt! Som om jag inte har fått nog med burpees (ja, det heter så) vid crosstraining. Nej nej, lilla ärtan som håller i passet tycker vi ska smälla in 10 såna under 3 rundor. Fantastiskt smärta må du tro. 

Lite den jag kommer leva efter. Motivation. 


Resten av dagen hängde jag hos mamma. Med en lätt ångest hela kvällen eftersom bror min jobbar på Dynamo, (Kulturkammaren) och Mustasch spelade där idag. Anton sa att jag kunde komma och titta. Gratis. Men jag vill inte gärna stå där ensamen och känna mig mobbad. Så jag hoppade det och kollade på Farmen-finalen och spelade God Of War III när några frågeställningar dök upp i huvudet på mig under spelets gång.

Kratos, karaktären man är, dödar ju alla gudar. Vart tar dom vägen sen? För han dödar även Hades, Underjordens gud som tar hand om alla själar och blahablaha.. Hamnar gudarna också nere i Underjorden eller vart fan hamnar döda gudar? Särskilt Hades. 
Svara gärna på den frågan för varken Gabbe eller mor kunde svara. 


Sådär, ännu ett random inlägg fullspäckat med mitt tryne överallt.
Hata mig inte.

onsdag 13 mars 2013

Träning


Träning

När man har vart på ett sånt pass som crossen idag, (och zumba direkt på det) så börjar man allvarligt ifrågasätta sina egna motiveringsval. Fast det är bara den första timmen man vill dö. När kroppen lugnt accepterat att den kommer göra ont i 2-3 dagar så känns det lättare.

Att kroppen kommer göra ont i 2-3 dagar är precis vad jag vill ha. Då betyder det att det går framåt. Att jag pressar mig själv.
Att jag vågar gå utomhus i sommar utan tre klädlager.

Träningen för min del handlar inte om att gå ner i vikt, utan att forma om min kropp först och främst.
jag vill bli fast i hullet och få lite tonade muskler.
Men, först börjar vi med att bli fasta i hullet.

Efter det kör jag nog på fler vikter än nu.

Jag vet inte hur det har gått, för jag törs inte fråga. Och jag vill ha mer hjälp med vad jag ska träna för att få bästa resultat. Vad jag ska äta också. Men det är väl mest sunt förnuft som talar.

Ät med måtta. Inte massa snabbmat. Grönsaker. Drick mycket vatten.
Vattendelen failar jag på. Men ska försöka mer med det.

Se lite extra vuxen och arg ut.

Mina fäjna naglar. Kände att jag ville dela med mig av denna värdelösa information.

Jag funderar ofta på när snön ska ge upp och  acceptera nederlag och att våren är på g? Det är faktiskt MARS!

torsdag 7 mars 2013

Prokrastinera

Att prokrastinera: att skjuta upp något. Är ofta en vanemässig handling som är svår att bryta.

Jotack.
Jag städar, tränar, diskar och gör hellre ungefär 50 andra saker än att plugga.
Jag vet hur viktigt det är.. Men det är så svåårt att sätta igång med skiten.
Imorn måste jag dock, för vill helst inte sitta söndag kväll med lätt ångest för att jag inte gjort det.

Det har gått nästan 2 veckor sen sist jag skrev något, som dessutom inte var så värst upplyftande.
Det ber jag lite om ursäkt för, men sanningen är att jag den kvällen var så himla utled på katterna att jag nästan var beredd att slänga dem ut från fönstret om ingen tog dem omedelbart.

Dock vet man ju faktiskt hur mycket man skulle ångra sig. Så jag höll händerna längs med sidan och mosade dem inte.

Något annat jag vill berätta om: min awesomeness. Det är kanske 3e eller 4e gången jag fixar mitt eget avlopp. Mest för att slippa en mindre översvämning i mitt badrum. Men jag gör det själv, utan någon annans hjälp. Särskilt en "karl"s hjälp. Pfft!
De små liven är rädda för allt. Jag känner kanske två killar som skulle, utan att tvinga dem med våld, kunna laga ett avlopp. Hittills har dessutom alla tjejer jag pratat med som har en andra hälft också behövt fixa såna saker själva. För att "männen" är för fega.
Baah! Jag gillar verkligen inte killar för tillfället. Och har inte gjort det på ganska länge nu.

Good for nothing pieces of poop.

Vad nära på att armbåga en sån där mansvalp i lördags för han irriterade mig så mycket.
Hade jag druckit lite mer hade jag troligen det.

Skitsamma, jag festar inte så ofta, så slipper killar ganska mycket.

Nu ska jag fejsbooka lite och sen lägga mig, för imorn ska jag upp tidigt.

Nu, några foton som dokumenterar den senaste tiden.


Hänga i köket en tisdag skapar viss dötid. Då  kan man alltid tracka folk med kamera. Frida :)

Inte direkt någon dötid, men att stå och steka potatis kräver kanske inte större tillsyn.

Det var soligt en dag och då tänkte vi: "ÅH! Det är soligt, klart det går att grilla då. Trots alla minusgrader!"

En katt som gör vad katter gör bäst. Är där de inte ska.
.
Gick dock satans dåligt att få igång grillen.


Vi höll säkert på en timme, men sen erkände vi nederlag mot kylan och snön och stekte allt istället.


Random.

Det var soligt ännu en dag och jag tog bild med flick-Bert. 

Alkohol makes you pose for silly things.

Lördag! 

Lördagar gör alla glada! 

Man blir ännu gladare av att få grillat när man är bakis.

Men att komma hem till en mindre katastrof är inte så kul.

Som sagt.

Disk är inte min vän.

Vart Faan kommer alla popcorn ifrån!? Inte fan hittade jag några chilinötter på golvet!  FYI, jag ska aldrig ha fest igen.
Ibland bakar man i skolan och har det lyxigt.
Ibland har man tråkigt innan träning. Och träffa Flick-Bert.

Som sagt. Tråkigt innan träning.


Så, nu har ni fått en bilduppdatering av mitt liv och en lång text.

Hata mig gärna inte.

Puss!



fredag 22 februari 2013

Fredag

Jag hatar livet för tillfället.

Katterna kan jag inte ha kvar för att jag har helt enkelt inte råd. Idag när jag kom hem från bowlingen med far och syskon så visade det sig att de har tagit sig in i ett av skåpen och haft ner glas, varav det hamnat en glasskärva i matskålen.
Det kunde ju gått försatans dåligt.
Så att det är inte bara för min skull som jag behöver flytta dem. De måste ha någonstans där de kan röra sig ordentligt. Och jag vill inte dela på dem heller, och innan jag kan omplacera dem måste jag kastrera dem.

Så hur jag än gör så kommer de kosta massa pengar.
Jag har inte råd, och det krossar mitt hjärta för jag älskar mina katter. Att veta att, både för mitt och deras eget bästa, jag måste få dem flyttade känns som ett nederlag, och jag kommer känna mig så enormt ensam.

Och det är inte bra för min mentala hälsa heller att ha dem kvar för jag kan inte slappna av, någonsin. Inte ens när jag ska sova för jag hamnar aldrig i djupsömn längre.
Jag är ständigt beredd på att de ska göra något i köket, ha ner ett glas, hoppa upp på köksfläkten så den kommer ramla ner en vacker dag (eller natt), ha ner gardinstången när de hänger i gardinerna, pissa på alla mina kläder, osv osv.
Bara nu under tiden jag skriver det här inlägget har jag sprungit till köket minst 4 gånger för att den ena hoppas upp där han inte ska vara.
Listan är lång på vad de gör dagarna i ända.

Jag fixar inte det. Och är så trött hela tiden.

Och bara för detta, så hatar jag alla. Fast jag vet att det är mitt fel allting.
Och hatar mig själv mer än andra.
Så, för tillfället suger livet.