måndag 29 december 2008

Guldfiskar och Slickepinnar

Okej.. Klockan är 03,25 och jag ska strax lägga mig och läsa för att sen sova.
Men jag har hamnat i en otäck cirkel av att lägga mig sent och gå upp ännu senare, bara för att lägga mig någon timme senare ändå. Det är värdelöst att sova bort halva dagen vill jag tala om. Så nu sitter jag här och lyssnar på W.A.S.P i brist på annat att göra och ska snart skriva klart här och lägga mig och läsa en stund. Sen sova.

Julen är över. Nu är det snart nyår, och sen är det verkligen över. Inget mer julfirande. Då kan man köra den här "vad fick du för julklappar i år?" - personen svarar - "Men hahaaa, julafton var ju fööööörra året juuu, ha ha ha"
Usch att man körde den nästan varje år i låg- och mellanstadiet som ett annat småglin, vad tänkte jag på? Usch usch.
Ne, men julen har vart riktigt bra. Avgjort bättre än förra året med världens äckligaste köttbullar, otäck morbror och dålig stämning.

Och snart är det nyår. Och alla vet ju vad det betyder.
Festångest. Vart man ska ta vägen. Vad ska man ha på sig. Hur ska man ha håret. I-landsproblemen är många, men dock inte oviktiga då nyår är en viktig kväll för singlar runt om i landet. Och världen. Nyårkyssen liksom. Vad göra utan den? I värsta fall tar man första bästa kompis. Vilket i sig inte är värsta fall, men ni fattar.

Nu är det avslut på detta inlägg. Nu ska jag lägga mig i sängen med lite mysmusik från datorn och läsa några sidor i boken. klockan är 03,38.

Godnatt!


__________________________________________________________________


Jo förresten, det där med otrohet.
Man blir inte ledsen för man vart otrogen. Man är inte ledsen förrän man är påkommen. För om man verkligen älskade eller var kär skulle man inte vara korkad nog att vara otrogen. Och nej, man kan inte skylla på alkohol. Är man otrogen är det något fel i förhållandet och man ska avsluta det fortast möjligt.
Så det så.

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Kul att läsa din blogg. Du skriver så bra.
Kommer att lägga den på min blogglista.
Sköt om dig nu och hälsa de andra så gott.
Kramen Moster S og J.