måndag 20 juli 2009

Guldfickor och Slickepinnar

Hemkommen från Värmland.
Dock vill jag faktiskt tillbaka, det var så fridfullt och enkelt där. Med mulltoa och allt.
Skog, fiske, bad, båt, bär, svampar, mygg, knott, sol, lek. Bättre blir det fasiken inte.
Dock, när vi var i skogen väntade vi oss hela tiden att se ett vildsvin, älg eller kanske tillochmed en varg. Vi blev brutalt besvikna. Men stillheten i det hela uppvägde det. Vi hade ju ändå bara sprungit om vi sett nåt.

När vi fiskade så fick jag faktiskt upp 2 fiskar! Dock var det ju faktiskt små abborrar, men fiskar i vilket fall. Och det var kul. Avslappnande.
Och när vi åkte till torpet så såg jag skyltar till Kongsvinger hela tiden, och gissa vad jag tänker på då. Mohaha. Sen när vi åkte ut till en liten ö med båten typ 500 meter bort från bryggan så var jag i Norge. Ingen annan, bara jag.
Att norska nätet blandades in har absolut iiingenting med saken att göra. Icke.

Styltor hade jag viss framgång på också. Rätt höga. Inte som de där pluttiga på Kättinge. Utan rederliga styltor. Jag är också bra på att göra blåbärspaj. Kantareller fanns det också. Men mer blåbär.
Det finns så mycket att berätta att jag bara slumpvis talar om det som faller mig in, så ha överseende med detta.
Fast just nu tycker jag att det räcker för idag. Kanske ska ta mig lite frukost snart och återgå till mitt läsande.

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Kan inte alls förstå vad du tänkte på.
Men det har bara regnat här så det har nog inte varit mycket skoj här.

Hoppas det är bra med dig iallafall och att du trivs på jobbet.
Kramen från moster.