torsdag 5 februari 2009

Guldfiskar och Slickepinnar

Yet another day goes by.
Och man har tacklat Arbetsförmedlingen med bravur om jag får säga det själv. Dock får man stå i farstun och vänta 15 minuter.
Det kommer massa folk och det är inte så värst svårt att lista ut vilka som är rökare och icke-rökare då de flesta som rökte stog utomhus och väntade i kylan bara för att få ett bloss eller två.
Tacka vet jag att man klarat sig undan det beroendet.

Nej, igår alltså var en sjuk dag.
Helt One of a kind!
Träffar upp Kattan efter att ha vart med S hela dagen och stressar hem för att hitta några roliga kläder till fotograferingen som hon bjöd med mig till kvällen innan. Kul kul I tell you. Stressar, måste ju hinna fixa håret också. Allt som allt har vi 20 minuter på oss att välja kläder och fixa håret. Eventuellt kanske lite smycken också så det inte ser så tomt ut.
Hon klädde om och jag också, men ångrade genast mitt klädval. Dock hade jag inte tid att byta för klockan tickade.
Blir klara en kvart innan utsatt tid vi ska vara där, springer till bilen (faktiskt) åker lagom lagligt(!?) genom stan.
Vi klarar oss! På minuten faktiskt, najs.
Går in och blir sminkade proffessionellt (givetvis gratis) och sätter igång med fotandet.
Lite sådär halvläskigt må jag säga. Men ändå riiktigt kul!
Står och löjlar oss. Stackars fotograf. Men utgången på fotona var ändå helt okej sen. På ett ungefär.

Allt jag behöver göra nu är att pilla lite på några bilder så blir de riktigt bra sen.





Efter allt detta blev det Mcd. En varsin meny + en happy meal lyckades vi sänka på mindre än 20 kalla minuter! Stolta.


Sen blev det kaos. Härligt. Blir aldrig tråkigt med Darling min.

Inga kommentarer: