söndag 4 april 2010

Gott&Blandat

Bienvenidos people!

Jag längtar verkligen till sommaren nu.
Speciellt efter en dag som denna. Dock vet jag inte riktigt hur den kommer se ut.
Lite osäkert än tycker jag. Vi får akta oss för att säga "detta kommer bli den varmaste sommaren på flera år för att..." - Så säger man varje år och varendaste jäkla år blir man besviken.
Bring me back the summer of -06! Det var en bra sommar må jag säga.
Sommaren -08 var rätt härlig den också.
Jag har inte haft en sån dära riktigt bra kanonsommar på länge nu.
Man borde få vara barn längre! Eller iallafall gå tillbaka i barnstadiet när man börjar inse hur bra man hade det när man var barn. Fast man hoppar tillbaka till vuxen-stadiet igen efter en tid.

Man kan ju inte ha det bra hur länge som helst. Då slutar man uppskatta det man har.

Nästa stora helg som närmar sig nu efter påsk (vilken jag måste säga var en bra påsk) är ju valborg. Så det blir nästa helg att planera. Får se hur planerna utvecklas. Spännande spännande.

Hah, jag började det här inlägget med alla intentioner att klaga på allt som går fel nu, som vanligt numera när jag skriver, men så kom jag på att jag har blivit en jäkla bittersubba som inte kan skriva annat än skit. Det får det bli ändring på minsann. Det är faktiskt inget kul att bara läsa om hur dåligt någon har det. Blä på det.

Fast jag måste bara få ur mig detta som en liten fotnot.
Såna dära tvåbenta med snoppar... Dom får det bli slut med nu. Undantagsvis om jag känner några behov pocka på, men det är en sån där sak man tar itu med då.
I'm done med att känna att man kommer i andra hand. Så är det bara.
Så! Nu är det ute, nu är det inget speciellt annat att klaga på. Det spinner på rätt bra nu tycker jag.

Peace out!

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Så bra att det var en bra påsk. Hoppas solen värmde gott. Här var den inte frammen kan jag säga.
Det kom lite snö, och det blåste.

Valborg firas ju inte här då, men man skulle kanske införa det....
Får se hur det blir med det.

Sköt om dig nu. Hälsa resten.
Kram moster S.