tisdag 28 september 2010

Tisdag kväll

Det är mörkt, kallt ute och troligen fuktigt.
Det är en september-tisdagkväll..

Jag har en låda med Ben & Jerrys i frysen som väntar på att få ätas upp. Vet inte riktigt varför den inte är slut än. Men det har väl med att jag försöker spara det goda till något annat tillfälle. Till ett tillfälle när jag faktiskt är sugen på det.
En sån stund när man verkligen känner... -Jag måste ha!-
Den har inte riktigt infunnit sig än.

Den här dagen har vart fantastiskt bra faktiskt.
Eller. En bit av den iallafall.
Mina två "håltimmar", eller vad man ska kalla den där stunden mellan jobbet, med Hjördis var som en asmysig dejt.
Började med en promenad till Spicy Hot. Sjukt trevligt. Traskade vidare till Ica och införskaffade lite småttgott till vårt stillasittande i parken på gräset, med ryggarna lutade mot den lilla gärsgården som finns där.
Solen gladde änderna som paddlade fram i Strömmen.
Den gladde vårat humör.
Till slut var det dags att strosa vidare till jobbet. Men inte innan vi hann in i en liten, liten butik som finns inne i Arbetets museum.
Där ska jag köpa mer saker.
Btw... Gardiner måste jag köpa. Mindre kul.

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Arbetets museum är det länge sen jag besökte. Dit vill jag gärna igen.
Du får ta med dig kameran ut och ta lite bilder till bloggen. Så man får se dina strövtåg.
Kramen moster S.