torsdag 26 maj 2011

Bubblor!

Det är lite sådär bubbeligt i min mage. På ett bra sätt naturligtvis.
Och det råkar vara så att jag gillar det utta bara fan. Allt känns mycket gladare och ljusare nu. Skitfånigt.
Men hur som helst!

Jag har lekt lite idag med Mister P och det var inte vilken lek som helst! Nej nej, det var pysselbakstund. Som man hade i mellanstadiet. Lite som... Hemkunskap där man skulle baka bullar och vi är Champions när det kommer till bullbak upptäckte jag. Det är som... som om bullar aldrig blivit så bra (om än stora som tefat, men det är en bieffekt man kan leva med, som när vi gör det tillsammans.

Några traditionella, lite tråkiga men ack så ljuva kanelbullar.
Och somliga andra med vit choklad i. Det var som att tugga på en bit himmel stoppat med gudomlighet. Det kanske inte ser mycket ut för världen, men skenet bedrar.
Se och tråna:



Ledsen mamma, men du har fått en konkurrent i bullbak.


Apropå konkurrens:
Kicks inne på Domino köpcenter har fått lite motståndare av Kicks på HC. (samma kedja, men beroende på personal så vill man köpa olika)
Jag menar, när jag har frågat något på ovan nämnda inne på Domino har de minsann aldrig varit villiga att faktiskt sminka det direkt på mig för att visa hur bra det är. Även om det blev lite dyrare saker än jag tänkt mig så var det värt det för att märka hur bra sakerna är. Det kan jag ta.
Jag menar, jag skulle aldrig i livet ens övervägt att köpa Lancôme's foundation eller Primer om det inte vore för denna lilla gest. Sen att den lilla asiattjejen som sålde det var sjukt bra och tillmötesgående. Sånt gillas. Men det var bra grejer iallafall. Inget snack om den saken.
Tragiskt nog är jag så pass blek så jag var tvungen att ta den ljusaste nyansen. Spöket Hanna



Vill än en gång nämna att jag är glad massor nu.

2 kommentarer:

mamma sa...

hahaha johanna icke sa nicke att jag har fått konkurrens i bullbak. JAG, ME, MOI, MEG, har oxå bakat idag. jag bakade en del m vit choklad, en del m mandelmassa, en del m jordgubbar, en del m apelsin i. EAT YOUR HEART OUT... sucker............ hahaha

Guldfisk sa...

Vad hände med stödjande moderskärlek..? :o