måndag 16 augusti 2010

Nästan vuxen

Johanna växer upp.
Om ungefär timmar så är hon på Graflunds och skriver på ett hyreskontrakt på en trea på Grundläggaregatan. Det ligger i Hageby. Hon ska flytta ihop med sin vän Daniel och hon tror det kommer gå kanon.
Det är en fräsch studentlägenhet på ca 82kvm. Hon är lite osäker på delen om ytan.
Daniel får ta det rosa rummet och Johanna får rummet med balkong. Men det blir förmodligen att Danne målar eller tapetserar om sitt rum.
Om jag får gissa alltså.
Två toaletter, på ena finns badkar och, hör och bli lyckliga, en tvättmaskin!

Det gör att man blir lycklig!
Det tråkigaste är nog eventuellt att det är en bit till buss. Och att det kan bli lite knaggligt om man ska till krogen. Men det löser man lätt.
Jag längtar.
Fest! Inreda! Köpa saker!
Jag har faktiskt en tavla jag velat ha länge. Och sen hittar jag fler tavlor jag vill ha.

Inga kommentarer: