torsdag 24 mars 2011

Lön

Om cirkus 3 timmar snubblar lönen in på kontot. Och jag har räknat ut på ett ungefär hur mycket jag kommer ha kvar efter alla mina räkningar (vilket är sådär äckligt mycket), och det blir ca 4k som jag får behålla själv.
Den värsta räkningen är faktiskt tv-licensen. Jag som inte ens har en tv. Och jag får aldrig tummen ur och ringer till dom. När mitt jobb går ut på att sitta i telefonen hela dagen så drar jag mig allt som oftast för att ringa annars till myndigheter och sånt. Det är så himla tråkiiigt.

Men jag tänkte... att när den senaste är betald, vilket är imorn, så ska jag ringa och tala om att jag faktiskt inte har en tv. Vilket är helt sant. Allt jag har är en dator. En bärbar. Som jag sällan (aldrig) kollar på typ svtPlay på eller nåt liknande.
Det jag behöver finns ute i cyberrymden redan.

Så jag borde ringa dom imorn. Och tråka runt. Jäkla luffare som jobbar på det stället. Usch.

Inga kommentarer: